05 September 2009

Gebeurtenissen

Het schooljaar is begonnen. In de bus hebben mensen met reiskoffers plaatsgemaakt voor pubers met rugzakken. Ze hebben allemaal een bruin kleurtje en vertellen honderduit over hun spannende vakantieverhalen. Zuipreizen, kussen met onbekende meisjes, studentenjobs bij de groendienst,... Was ik maar zestien! Ik ben zesentwintig en de laatste maanden ben ik gewoon gaan werken. Onderweg heb ik naar mensen gekeken en dit is wat ik gezien heb. Wat ik gehoord heb, is voor een andere keer.

17 mei 2009 21.22 - Leuven station
Net voordat hij op de bus stapt, plast een oude man in zijn broek.

2 juni 2009 08.53 - Leuven station
Een straatmuzikant blaast een ballon op, geeft die knuffels en kusjes, laat de lucht eruit, steekt de ballon in zijn broekzak en stapt de bus op.

3 juni 2009 08.49 - Leuven station
Een man maakt foto's van wachtende mensen. Iedereen kijkt kwaad. Niemand durft iets te zeggen.

11 juni 2009 06.48 - Leuven station
Een jongen maakt foto's van zichzelf om te kijken of zijn haar goed ligt.

11 juni 2009 17.03 - Ring rond Leuven
Twee politieagenten kijken geamuseerd naar een auto die op haar dak ligt.

15 juni 2009 08.12 - Bus naar Zaventem
Een paard steekt het kruispunt over. Hoewel hij door het rood loopt, geeft iedereen hem voorrang.

16 juni 2009 08.16 - Snelweg richting Brussel
Een autobestuurder bladert tijdens het rijden rustig door de Dag Allemaal.

05 juli 2009 15.43 - Bus naar Hasselt
Bij het afstappen wenst een oude man de buschauffeur nog een prettige dag. Een groep mentaal-gehandicapten roept luid in koor: "Daaa-haaag!"

24 augustus 2009 17.08 - Bondgenotenlaan - Leuven
Een elektrische rolstoel trekt een gewone rolstoel over het zebrapad.

Je merkt meteen: het gaat goed met de wereld en ik heb mijn bijdrage geleverd.

Tot ziens,

Thomas

6 comments:

Anonymous said...

blijven kijken, want dit zijn wel zeer spannende gebeurtenissen zelfs voor de mens die er niet bij was.

Katrijn said...

en vooral: veel leuker om over te lezen dan mixed tapes, zo'n mixed impression!

nog.
nu!



ik zei NU!

Phumazz said...

Nog? Nee joh. Dan moet ik weer buiten komen.

Daniël Mandelbaum said...

Auto lag op ZIJN dak! Daar, als betweterigheid datgene is waarmee je me associeert!

Daniël Mandelbaum said...

Een paard steekt het kruispunt over. Hoewel het door het rood loopt, geeft iedereen hem voorrang.

Maar zat er geen ruiter op dat paard? Het kan zelfs zijn dat er nog een antieke verkeerswet is die stipuleert dat paarden altijd voorrang hebben, daar ben ik niet zeker van. ooit was het in elk geval zo. Maar de sossen zullen dat wel hebben afgeschaft. Vorte klootzakken.

Phumazz said...

Het was een ruiterloos paard. Dwing dan maar eens je voorrang af. Met de vlakke hand zeker?