25 December 2007

Quit Living in the Past

Met het eerste feestmaal achter de kiezen, kunnen we even terug blikken op een rijkelijk gevuld cultureel 2007. Veel film, muziek en boekjes, maar ieder jaar weer die unieke gevallen die er tussen uit springen, recht het "boek-der-herinneringen-waaruit-een-demente-Thomas-later-tot-ergernis-van-zijn-kleinkinderen-zal-blijven-putten" in.

Optredens: Mastodon op Graspop 2007, Eagles of Death Metal in de Ancienne Belgique en Iggy Pop op Pukkelpop 2007.

Cinema: Ten Canoes (Rolf de Heer), When the Levees Broke: a Requiem in Four Acts (Spike Lee), 4 Months, 3 Weeks and 2 Days (Cristian Mungiu) & Death Proof (Quentin Tarantino).

Literatuur: Schaduwkind van P.F. Thomèse.

CD's: Dinosaur JR- Beyond, Dillinger Escape Plan - Ire Works

Theater: Trust van Braakland/Zhebilding

Televisie: Black Pool (eigenlijk niet van 2007, maar wie geeft een schepijsje?)

6 comments:

Geert Simonis said...

jij zegt iggy pop
ik zeg the stooges

Phumazz said...

Jij hebt gelijk. Ik zeg "excuses".

Geert Simonis said...

Het weze u vergeven. Any chance dat we melkander binnenkort treffen op een familiebijeenkomst naar keuze?

Phumazz said...

Geen idee of er iets gepland is eigenlijk. Maar zoals u weldra in mijn volgende filmdagboek zal merken, kan ik u op één dezer gelegenheden wel de Twin Peaks box bezorgen. Desnoods geef ik hem aan bompa. Dat blijkt een geschikte tussenpersoon voor dubieuze dvd's.

Geert Simonis said...

Voor zover ik weet mogen we op driekoningen schuilen voor de regen onder het dak van een bepaalde klei bakkende ambtenaar
pret voor het hele gezin.
Het kan natuurlijk ook dat mijn daddy tegen mij gelogen heeft. Sinds Ilke er is, ben ik afval thuis. En niet eens fancy afval, maar smerig afval.

Phumazz said...

In dat geval wordt "de wijk" het toneel van onze licht seksueel getinte ontmoeting.