12 July 2007

Schaamlipschaamte

Hoewel de meeste plaats wordt ingenomen door Radio1-prijzen, heeft het Vlaams Belang toch nog een cadeau'tje in mijn brievenbus weten te duwen. Een kleurrijke (lees: geel met zwarte) sticker met de boodschap "Volk word staat! Vlaanderen Onafhankelijk!". De achterkant stelt ons gerust: we hoeven niet te aarzelen als we de sticker op onze wagen willen kleven om ons zo te manifesteren als bewuste Vlaming.

Jammer dat er geen stickers met schrijffouten (Volk,...) op mijn wagen mogen. En jammer dat ik nog geen wagen heb. Daar gaat mijn Vlaamse fierheid :-(

5 comments:

Anonymous said...

Zelfklever! NOOIT sticker, nooit!

Geert Simonis said...

De Vlaemsche eer werd gelukkig nog verdedigd door anderen. Will Tura, bijvoorbeeld, die vurig van jetje gaf op de Brusselse Grote Markt. Of Andrea Croonenberghs, die zich elk moment kan outen als aanhangster van het Vlaams Belang.

Houzee!

Phumazz said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

volgens mij is het geen schrijffout. het is gewoon gebiedende wijs. en de laatste keer dat ik ooit iets zeg om het vlaams belang te verdedigen.

Phumazz said...

Ik doelde meer op de komma die eigenlijk achter de aanspreking van het Volk hoort. "Volk, word staat" dus. Voor alle duidelijkheid had ik dat ook tussenhaakjes vermeld, maar je bent niet de eerste die daar overheen leest. Je hoeft je dus niet te schamen voor de verdediging van het cosy clubje.